חגיגה אקדמית, משמעותית ומדהימה – חלופות בהערכת הישגים
בוקר של תוצרים ללמידה מבוססת פרויקטים בחטיב א' דה שליט מתקיים מדי שנה בחודש מאי.
בבוקר זה מציגים כל תלמדי החטיבה את תוצריהם הלימודיים ועוברים בין התחנות להביט בתוצריהם של חבריהם לחטיבה. הבוקר פתוח גם להורים ולאנשי חינוך בעיר.
בשיטה זו מאורגן תהליך של חקר סביב פרויקט – תוצר המניע את פעילויות התלמידים. הלמידה כרוכה באפקט "ארטיפקט" – תוצר מוחשי כגון דגם, ציור, מסמך מדיניות, הצגה, שיר וכו'. התלמידים מציגים את התוצר שלהם בפני קהל, מסבירים אותו ומבצעים רפלקציה על תהליך הלמידה. שיטה זו היא חלק ממערך שלם אותו מוביל ביה"ס – דרכי הערכה חלופיות למבחנים הנוקשים אותם אנו מכירים.
השנה הוצגו תוצרים במגוון מקצועות הלימוד:
אנגלית – הוצגו פוסטרים שהכינו תלמידי שכבת ז' על ספרי קריאה שקראו במהלך השנה. שכבת ח' הציגו שירים בסגנון haiku (סגנון כתיבה יפני), ותלמדי שכבת ט' הציגו מודלים על קופסאות של דגנים על ספר קריאה שקראו במהלך השנה. תלמידי ט' מופ"ת הציגו חיבורים בנושא תערוכת כסאות ותערוכת דגמים בנושא המוח.
מורשת – תלמידי שכבת ח' הציגו תוצרים של תכנית "אמץ אתר" – משחקים שהכינו על בית סלוצקין.
עברית וספרות – תלמידי החטיבה הציגו תוצרי כתיבה בעקבות יצירות נבחרות בספרות.
היסטוריה ואזרחות – בהיסטוריה הציגו תלמידי שכבת ט' עבודות על השואה, ובאזרחות עבודות על תהליך הבחירות בישראל.
מתמטיקה – תלמידי שכבת ז' הכינו משחקים במתמטיקה ע"פ יחידות הלימוד והנושאים שלמדו במהלך השנה.
ערבית – תלמידי שכבת ז' הכינו משחקי קופסא, ותלמידי שכבת ט' הכינו דגמים בנושא מסע בארצות ערב.
צרפתית – תלמידי שכבת ז' הכינו פוסטרים בנושא צבעים. תלמידי שכבת ח' הכינו פוסטרים בנושא אתרים בצרפת ותלמידי שכבת ט' הכינו דגמים של בתים.
מדעים– תלמידי שכבת ח' הכינו תוצרים של תהליכי מיוזה ומיטוזה ותלמידי שכבת ט' הכינו תוצרים של מבנה הפרח ופוסטרים של חקר מדעי.
תנ"ך – התלמידים הציגו עבודות בנושא מכות מצרים ודויד ובת שבע.
שיעורי "קו" –מורים פורצי דרך- הוצגו עבודות של תלמידים בנושא משלים בצרפתית ועברית ומהם תהליכי הגילוי, החקר ועבודת הצוות.
ג"ג – התלמידים הציגו עבודות בנושא כדור הארץ.
בנוסף הוצגו יצירות שהוכנו במסגרת שעורי אמנות ופרויקט שורשים לשכבת ז'.