מטרת החיוך החברתי, כפי שהוגדרה בחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג, הינה בראש ובראשונה לחנך אדם להיות אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו, אזרח נאמן למדינת ישראל, המכבד את הוריו, משפחתו, מורשתו, זהותו התרבותית, לשונו וקהילתו. במסגרת שיעורי החינוך החברתי בבית הספר, אנו עמלים להקנות לתלמידים ערכים ומיומנויות ערכיות, שישרתו את התלמידים ויהוו עבורם אבני דרך לאורך חייהם הבוגרים. לצד קידום הישגים לימודיים משמש בית הספר מסגרת ערכית, תומכת ואכפתית. אנו מאמינים בצורך שבהיפתחותו של בית-הספר אל הקהילה, בהכרה בערך המעורבות החברתית של בני הנוער כמקדמת צמיחה אישית וחברתית.
היעדים:
לפתח את אישיותו של התלמיד, כישרונותיו ותחומי התעניינותו באופן שיביא למיצוי יכולתו.
לעורר את מודעות התלמיד ורגישותו לצורכי החברה הסובבת, לפתח אכפתיות ונכונות לעזרה הדדית.
לפתח יכולות וכשירות חברתיות של התלמיד לקידום תהליכי הסתגלות מושכלים להגברת תחושת שייכות, מעורבות ואחריות לקבוצה ולקהילה בה הוא חי.
לסייע לתלמיד לגבש לעצמו סולם ערכים שיאפשר לו לקבל הכרעות במגוון מצבי חיים ויתרום לצמיחתו החברתית מוסרית.
לקדם הפנמת ערכים ונורמות ההולמים אוח חיים בחברה דמוקרטית, ולהכשיר לאזרחות פעילה בבית הספר, בקהילה ובחברה.
לעודד יוזמה, התנדבות ותרומה לקהילה, ולחנך לנטילת אחריות במילוי משימות ותפקידים חברתיים.
לחנך לסולידריות ולצדק חברתי המושתתים על כבוד האדם ועל מימוש זכויותיו.
לטפח זהות יהודית תרבותית המושתתת על ההכרה במגוון מורשות, מסורות, מנהגים, ושפות שהתהוו בעמנו לאור הדורות.
להכיר בזכותן של אוכלוסיות לא יהודיות לטפח את זהותן התרבותית.
בבית ספרינו מתרחשת פעילות פדגוגית חברתית וערכית מדי יום, לאורך כל השנה.
העיסוק בהקניית מיומנויות למידה, בהכשרה לאסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, בהתנדבות ותרומה לקהילה, בתכניות מניעה ובחינוך ערכי, כל אלה באים לידי ביטוי בעשייה הבית ספרית, בשעורים העיונים, בשעורי המגמות, בטיולים השנתיים ובשעורי החינוך.
בכל מקצוע ומגמה מכינים רכזי המקצוע תכנית עבודה, תוך הקפדה על מיומנויות למידה, הנדרשות לפעילויות ביה"ס ומחוץ לו למטרות החינוכיות ערכיות שהן יעד לאותה שנה.
תכנית החינוך החברתי בבית הספר, נבנתה והתבססה על תכנית הליבה של משרד החינוך. התכנית מושתתת על אבני היסוד של החינוך החברתי: חינוך לאורח חיים דמוקרטי, סולידריות ואחריות חברתית, מנהיגות נוער, מחויבות למדינת ישראל.
קיימת התאמה והתייחסות לכל שכבת גיל על פי מאפייניה הייחודיים.