בחטיבה א' המורים נותנים משמעות אמתית לתכנית הלימודים.
תכניות הלימודים מהוות מתווה לתכנון תהליכי הוראה-למידה-הערכה, אשר מצד אחד עולים בקנה אחד עם הגדרות מחייבות המופיעות בתכניות הרשמיות, ומצד אחר מאפשרים לצוות החינוכי בבית הספר לטפח ייחודיות מקומית.
המורים המלמדים בחטיבה א' שותפים מלאים לתכנון הלימודים בכך שהם יוצקים את הפרשנות הפדגוגית שלהם לתכנית הלימודים הרשמית ומפתחים את תכנית ההוראה בבית הספר. בכל תחילת שנה מתבקש כל רכז מקצוע להגיש למנהלת בית הספר את תכנית הלימודים השנתית. תכנית זו נבדקת אחת לרבעון ונמדדים בה מחדש בכל פעם הספקים ומטרות בהתאם לצרכי התלמידים והמורים.
כל מורה מחויב להגיש לאחר כל מבחן פריסה של תוצאות מבחנים. הפריסה מוגשת לרכז המקצוע בישיבת הצוות. בישיבה דנים בתוצאות המבחן – היבט כיתתי ושכבתי, מחפשים יחד מענים לתלמידי הקצה. תוצאות הפריסות מועברות לרכזת הפדגוגית ולמנהלת בית הספר ושם מתקיימת חשיבה מחודשת לגבי התהליך ונעשית חשיבה גם "דרכנו לאן?" הפרשנות הפדגוגית של המורה מושפעת גם מתפיסותיו את מהות הידע ודרכי היווצרותו. וזה משפיע על מעשה ההוראה של המורה בתהליך ההוראה שלו והשיח הלימודי המתפתח בכיתה.
בחטיבה א', מאפשרים למורים יד חופשית לפעול וליזום בהתאם לתכנית הלימודים ולצמוח גם מעבר לדברים המוכתבים מהפיקוח. מהתהליך הזה התלמידים יוצאים רק נשכרים.
תוכניות הלימודים:
דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים
כיתת מופ"ת לדיפלומטיה ויחסים בינלאומיים מאפייני הכיתה תכנית בה ירכשו התלמידים כלים לפיתוח מיומנויות חשיבה גבוהה, מיומנויות תקשורת (communication skills), מיומנויות תרגום (translation skills) ומיומנויות ליישוב סכסוכים וקבלת החלטות (conflict
כיתות מופ"ת מדעית
כיתות מופ"ת (מתמטיקה, פיסיקה ותרבות קהילתית) מקדמות מצוינות אישית בלימודי המדעים המדויקים ומדעי הטבע ומצוינות אישית וחברתית.